ترجمه مقاله احساس گناه پس از خرید | بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید +docx

ترجمه مقاله احساس گناه پس از خرید | بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید

دسته بندی : مقالات ترجمه شده isi

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 225 کیلو بایت

تعداد صفحات : 20

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

احساس گناه پس از خرید:بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید – 2013

Self-gifting guilt: an examination of self-gifting motivations and post-purchase regret – 2013

چکیده:

هدف: احساس گناه پس از خرید یک فرایند نمایشی است که در آن مصرف کنندگان در خیرد محصولات برای خود قائل هستند. تا به امروز تعیین و ارتباط بین حوزه پشیمانی پس از خرید ناشی از این رفتار تحقیقاتی انجام نگرفته است. هدف از این مقاله بررسی و شناسایی و سوابق این موضوع و اثر تاسف بعد از خرید را بررسی می کند.

طراحی،روش شناسی،رویکرد: این مطالعه ادعا می کند که دو مورد لذت بردن از خرید و زیاده روی در رفتارهای هدیه با تاسف همراه است. در مجموع از 307 خریدار که پاسخ آنها به یک سری از اظهارات در مورد رابطه بین سابقه رفتار خود هدیه و تاسف س از خرید آن جمع آوری شده است. خود هدیه یک ساختار چند بعدی است که متشکل از درمان،جشن و پاداش و لذت بردن است. بررسی تحلیل عامل و مدل سازی AMOS مسیر فعال روابط بین صفات مصرف کننده را در جهت لذت بردن از خرید و زیاده روی در آن را بررسی می کند.

یافته ها: خریداران با لذت بردن و با مقدار زیاد خود هدیه ای به دلایل مختلف درگیر هستند. ارتباط قوی و مثبتی بین لذت بردن خریداران و پاداش و انگیزه خودهدیه ای شناسایی شده. تنها تاسف در مورد خرید خود هدیه ای در درمان و جشن ها بیشتر مشهود است.

محدودیت های تحقیق:

محدودیت عمده برای محدوده سنی 18تا45 سال است که به این معنی است که افراد مسن تر از نسل خریداران حذف شده اند. این مطالعه بر اهمیت تغییرات در رفتارهای خود هدیه ای و تاسف مصرف کننده بعد از خرید اشاره دارد.

اصالت و ارزش:

این تحقیق اولین بررسی در مورد نگرش لذت باورانه از خرید و مفاهیم انگیزه خود هدیه ای و تاثیر آن بر تاسف بعد از خرید است .

کلیدوازه ها: رفتار مصرف کننده،خرده فروشی،ارسال،خرید و تاسف،خود هدیه ای.

1-مقدمه:

انگیزه های هدیه دادن در مراسم به ویژه در کریسمس در یک منطقه به خوبی تحقیق شده است. (کلارک 2008-2006). با این حال خود هدیه یک فرایند عملکردی است. چرا که این اقدامات به افکار درو.نی فرد در ارتباط برقرار کردن و نظردادن به عنوان پیش بینی عوامل و نتایج خاص یا بالقوه تصمیم گیری خرید است. از این رو فرایند خود هدیه از خرید دهیه های سنتی متفاوت است. زیرا نیاز از درخواست دیگران در مورد ترجیحات هدیه ای حذف شده است. سوابق پژوهشی قبلی رفتار خودهدیه ای را مورد بررسی قرار نداده اند. خریداران اغلب در تصمیم گیری های خود برای خرید با این موضوع مواجه می شوند. یکی از این تصمیم ها خرید برای خود است(موخو پادهاچ و رامایو و بویی 2011). جنبه بعدی مربوط به تاسف بعد از خرید است. این مقاله به این سوال در مورد سوابق انگیزه خود هدیه و ارتباط بین انگیزه خود هدیه و تاسف بعد از خرید پرداخته است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *